پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:31 - 1395/06/03

یادآوری وعده های دولت به دولت

کارخانه ها تعطیل شدند/ رئیس جمهور: ما باید همه مراکز تولیدی را به فعالیت کامل 100 درصدی برسانیم

دولت یازدهم که با شعار رفع موانع اقتصادی و رونق اشتعال به روی کار آمد، قول داد که چرخ صنعت خواهد چرخید و اکنون پس از سه سال از عمر دولت یازدهم نه تنها صنایع ملی و اشتغال رونق پیدا نکرده است، بلکه بسیاری از کارخانجات نیز تعطیل شدند.

به گزارش کارگرآنلاین:  19خرداد سال جاری بود که رئیس جمهوری در جمع اعضای شوراهای عالی کشور گفت: مردم پیش از برجام هر روز با یک تحریم جدید مواجه بودند، اما اکنون و بعد از برجام، هر روز یک گشایش در امور حاصل می شود که این جای شکرگزاری دارد. بعد از برجام نه تنها گشایشی حاصل نشد، بلکه هر روز شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی، کارخانه ها و اخراج کارگران هستیم!
ناگفته نماند که تعطیلی کارخانه ها در دولت تدبیر و امید، تنها منحصر به دوران پسابرجام نیست؛ بلکه از زمان روی کار آمدن این دولت با آن همه شعارهای آب دار اقتصادی! کارخانه های زیادی تعطیل و کارگرانشان اخراج شدند.


بخشی از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور در سال 92

در شرایطی هستیم که کارخانه کفش ملی که روزی جزو افتخارات ما بود الان تبدیل به انبار ماشین سایپا شده و صنایع پارت الکتریک که روزی افتخار این منطقه بود، الان لانه کبوترها است که این نشان از این است که عدالتی بین نیازهای واقعی و عملکردهای دولت وجود ندارد.( اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری 10خرداد 92)

کارخانه‌های کشور بین 20 تا 40 درصد در حال فعالیت هستند، ما باید همه مراکز تولیدی را به فعالیت کامل 100 درصدی برسانیم و این کار امکان‌پذیر است.( برنامه تلویزیونی«با دوربین»8خرداد 92)


با کمی جستجو در اینترنت و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری با عنوان« تعطیلی کارخانه ها» به عناوین زیادی  دست می یابید که مهمترین آن ها برای  یادآوری وعده های انتخاباتی دولت  یازدهم برای گوش زد آورده ایم تا شاید تنگری باشد برای مسئولین .


"کارخانه ارج" رسماً تعطیل شد/ماشین‌آلات کهنه روی میز فروش
 به دنبال تشدید مشکلات تولید در اولین کارخانه تولید لوزام خانگی کشور، ارج رسماً تعطیل و ماشین آلات کهنه این کارخانه هم به فروش گذاشته شد تا پایان عمر نشانک ۸۰ ساله ایرانی اینگونه رقم بخورد.


دلایل تعطیلی کارخانه ۶۰ ساله ایرانیت چیست؟
مدیرعامل کارخانه ایرانیت در تشریح دلایل توقف خط تولید ایرانیت و بازنشسته شدن تمامی کارگران، ضمن بیان اینکه اعلام ورشکستگی نکرده اند، گفت: مسئولان وزارت صنعت علیرغم اینکه وعده همکاری و مساعدت داده اند، ولی قول پرداخت پول ندادند.

کارخانه تولید گوشی GLX در آستانه تعطیلی
مدیر عامل شرکت جی‌ال‌ایکس گفت: سه کارخانه تولید کننده گوشی در کشور ورشکست شدند و ما هم با توان ۱۰ درصدی در حال کار هستیم.

کارخانه ریخته‌گری سدید تعطیل شد
دبیر انجمن ریخته‌گری از تعطیلی کارخانه ریخته‌گری سدید خبر داد و گفت: کارگران این کارخانه از ۴ ماه پیش حقوقی دریافت نکرده‌اند کارخانه ریخته‌گری سدید، غلتک‌های نورد و قطعات سفارشی و همچنین شمش فولاد تولید می‌کرد که در حال حاضر تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه توان خرید تجهیزات مصرفی را نداشته است، افزود: رکود باعث کاهش سفارش به کارخانه شده و این شرکت را دچار بحران کرده است.


کارخانه پارس الکترونیک در سیرجان تعطیل و همه کارگران اخراج شده‌اند
کارخانه پارس الکترونیک سیرجان به طور کلی تعطیل شده و ساختمان این کارخانه و دستگاه های تولیدی نیز فرسوده شده‌اند و هنوز هیچ اقدامی برای راه اندازی این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سیرجان صورت نگرفته است.

تعطیلی کارخانه «کاشی طوس» و «دوچرخه‌سازی آساک»
دو کارخانه مهم شمال شرق کشور به نام‌های کارخانه "کاشی طوس" و "دوچرخه سازی آساک دوچرخ قوچان" به صورت همزمان تعطیل شده و کارگران هر دو کارخانه حدود 8 ماه حقوق نگرفتند.


کارخانه قند کرج تعطیل شد/ ۲۵۰ کارگر بیکار شدند
مدیرعامل کارخانه قند کرج از تعطیلی کارخانه قند کرج با ۲۵۰ کارگر خبر داد و گفت: وزارت کشاورزی از ابتدای سال ۹۳ مصوبه ممنوعیت واردات شکر خام را به اجرا درآورد که این موضوع سبب شد کارخانجات شکر خام با کمبود مواد اولیه مواجه و بسیاری تعطیل شوند.

شرکت نوشیدنی‌های «ایستک» تعطیل شد
کارخانه ایستک که دارای دو شعبه اصلی در استان‌های کردستان و گیلان است و بیش از 1500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند شعبه کردستان آن تعطیل شده و شعبه رشت آن نیز غیر فعال است.


واردات تنها کارخانه تولید چرم خاورمیانه را تعطیل کرد!
کارخانه پارس کروم خزر که به تولید املاح کروم می‌پردازد؛ تنها تولید کننده سولفات بازیک در خاورمیانه بوده که به‌عنوان مواد اولیه در صنایع چرم سازی استفاده می‌شود و کیفیت آن با محصولات آلمانی برابری می‌کند که از ابتدای خردادماه به‌دلیل فروش نرفتن محصول تولیدی شرکت کارخانه تعطیل شده است!

#اقدام_و_عمل

#کمک_به_دولت

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین